Thursday, April 26, 2012

Majalah SAJI Mei 2012

"Jom keluar.."papa call mama.
"ok.." mama jawab

sampai dalam kereta mama cakap
" tak nak makan ler..kenyang lagi "
" betul abang pun still kenyang lagi..breakfast tadi ". kata papa pada mama


Then, papa mengajak mama pergi jalan2 kat Mydin. Cuci mata tengok kedai kain. sudah pulak tue, macam jakun plak mama dan papa nampak banyak kiosk and kedai Anakku..huhu. Sesungguhnya, memang kurang naik tingkat atas Mydin Mall ni. Takde apa sangat. Banyak kedai tingkat bawah jer. tue yang eh!! ada ni..eh!! ada tue..sikap gayat terserlah gitu...hahah abaikan ^__^.

Kami pun turun tingkat bawah and jalan2 lagi. Terus mama mengajak papa ke kedai jual majalah dan mata terus nampak SAJI!!..SAJI!!..bukan tudung saji..tapi majalah saji.

" hah..cari majalah SAJI...ada tak?? suara papa dibelakang mama..
" Ni ada.." mama pun amik satu.
" Check dulu ada tak kak ita dalam nie..takde pun?? papa membelek2 sehelai demi sehelai..
" Ada dalam nie..hahh tue!! kan ada..siap resepi kek oreo lagi." kata mama pada papa.

senyum selebarnyerrr...Baru hari ini dapat majalah yang ditunggu2..orang lain dah khatam baca, mama baru dapat beli..takpe yang penting dapat beli majalah yang ada cerita tentang my favourite blogger nie..



Apabila tengok gambar kak ita sekeluarga dalam majalah, teringat pertama kali jumpa kak ita di rumahnya. Rindu pulak rasa dengan kak Ita dan Dalili serta rindu dengan gaya borak abang Salki. Bila agaknya dapat jumpa idola blogger masakan ni lagi.


Gambar bersama Kak Azlita..tahun 2011
Pertama kali mama jumpa kak Ita melalui MyResipi dan terus terpaut hati ini pada gambar kek yang bagi mama wow!!..cantiknya dan macam sedap jer. Sebenarnya, mama suka memasak, suka mencuba apa2 jer..tapi masalahnya pada kek confirm failed. Kalau pergi kelas kek, confirm E dapat result. Tapi sekarang ehemm!!..kek semakin naik gebuss..deco2 pun dan OK!!..hehehe..boleh lah untuk tekak keluarga..^__*

Hah!! nie lah resepi pertama yang buat terus jatuh cinta nak mencuba. Buat punya buat, Yes!! jadi. Bila start menjadi apalagi terus selongkar blog kak Ita nak try lagi kek, ada lauk..try lauk pulak..macam2 lah.


Cun tak pic nie?? pic ni ler yang memanggil2 liana untuk mencuba...wakaka!!
Selain kak Ita, mama jugak menjadi silent reader pada blog kak Rima dari Singapore. Cun gak kek dan gambar2 dari kak Rima. Semua pic dalam blog kak Rima mengiurkan jer..yummy!!..ni link kak Rima http://www.bisousatoi.com/.

Tahniah dari liana sekeluarga buat kak Azlita Aziz.
Semoga terus berjaya dalam berblogging masak memasak.

No comments:

Post a Comment